Excel is uitstekend geschikt om bijvoorbeeld gewerkte uren bij te houden. Het optellen van tijden vindt in principe op dezelfde manier plaats als getallen. Er ontstaat echter een probleem als de som van de tijden meer dan 24 uur bedraagt. Probeer maar 12, 8 en 11 uur bij elkaar op te tellen. Het resultaat dat je te zien krijgt is 7 uur en dat klopt natuurlijk niet.

Dat komt omdat Excel standaard een 24-uurs weergave gebruikt en deze optelling van 31 uren, ziet als 24+7 uren en dus 7 uren weergeeft. Om toch het juiste totaal aantal gewerkte uren te zien te krijgen dient je de Celeigenschappen aan te passen. In bijgaande video-instructie laten wij zien hoe je dat doet.

IrmaExcelMicrosoft OfficeSoftwareTips en trucsVideoExcel,gewerkte uren,videolesExcel is uitstekend geschikt om bijvoorbeeld gewerkte uren bij te houden. Het optellen van tijden vindt in principe op dezelfde manier plaats als getallen. Er ontstaat echter een probleem als de som van de tijden meer dan 24 uur bedraagt. Probeer maar 12, 8 en 11 uur bij elkaar...Internet- en computerzaken voor beginners