Belazert V&D de consument met Shop & Win?
Aardig toch, of niet?
Van een vrouw op leeftijd kreeg ik een kaartje van de V&D Prijzencircus.
“Hier”, zei ze, “jij kunt dit beter gebruiken dan ik. Misschien win jij wel een prijs!”
Shop & Win
Een beetje sceptisch bekeek ik het kaartje wat in mijn hand werd gedrukt. Op visitekaart formaat stond Shop & Win.
Naast de afbeelding van een Mini was een kraslaag aangebracht. Daaronder zat een code die ik op de website van V&D zou moeten invullen.
Persoonlijke gegevens
Nu ben ik altijd huiverig voor dit soort acties. Het is dè manier voor bedrijven om aan je persoonlijke gegevens te komen!
Er wordt een worst voor je neus gehouden en jij hapt toe. In een klap hebben ze je naam, geboortedatum, mailadres en telefoonnummer!
Klik maar eens op de afbeelding hiernaast om het in het groot te zien!
Privacy belangrijk? Dan niet verder!
Om verder te kunnen moet je in ieder geval de optie aanvinken dat je akkoord gaat met de actievoorwaarden. En je gaat dan automatisch ook akkoord met het feit dat de Vriendenloterij je mag benaderen!
Dat betekent dat je gegevens doorgegeven worden aan een derde partij! Wil je dit niet, dan kun je niet verder!
“Oké,” denk je dan, als je het al in de gaten hebt, ” als ze me bellen dan zeg ik wel dat ik niet ben geïnteresseerd…, want ik moet toch weten of ik een prijs heb gewonnen!”. En je vinkt de optie aan en klikt op de knop Activeer.
Activeer
Zou je de actievoorwaarden hebben gelezen, dan had je gelezen dat je een aanbod van de Vriendenloterij had gekregen.
Maar dat zie je ook snel genoeg als je de knop Activeer indrukt.
Koop een lot!
Je komt dan op een nieuwe pagina waarin staat dat je unieke code is geactiveerd! En direct daaronder zie je, zo lijkt het, dat je loten moet gaan kopen. Je kunt niet kiezen voor geen loten, nee. Het is of 1 lot, 2 loten of 3 loten!
Nee, ik wil verder! Ik wil weten of ik een prijs heb gewonnen! Dan blijkt dat ik ook nog allerlei gegevens over mezelf moet invullen en dat ik een lot moet kopen om verder te komen….
Wat is dit voor iets?
Met mijn IQ van ruim boven de 120 heb ik drie keer goed moeten kijken voordat ik in de gaten had dat de actie hier eindigde. Dat ik geen gegevens hier in hoefde te vullen om verder te gaan. Er was namelijk geen verder…
Laaggeletterdheid
Een op de 11 Nederlanders is laaggeletterd.
Wedden dat er heel wat mensen hier instinken???
Kleine lettertjes
Als je rechtsboven op de pagina op de link: Hoe werkt het geklikt zou hebben, dan had je gelezen wat je rechts zult zien als je op de afbeelding klikt. Wie zou dat nu doen?
Hoeveel mensen ken jij die hierin getrapt zouden zijn? Is dit nu netjes naar je medemens toe? Bah!
https://www.internetbegeleiding.nl/2011/04/marketing-trucs-om-persoonlijke-gegevens-te-verkrijgen/BeginnerDiversInternetPrivacylaaggeletterdheid,persoonlijke gegevens,prijzen,Privacy,V&DAardig toch, of niet? Van een vrouw op leeftijd kreeg ik een kaartje van de V&D Prijzencircus. 'Hier', zei ze, 'jij kunt dit beter gebruiken dan ik. Misschien win jij wel een prijs!' Shop & Win Een beetje sceptisch bekeek ik het kaartje wat in mijn hand werd gedrukt. Op visitekaart formaat stond...Internetbegeleiding info@internetbegeleiding.nlEditorInternetbegeleiding

niet zo slim van je
dat zie je toch meteen
Goed van je!
Voor een bedrijf dat het al zo moeilijk heeft is deze manier van marketing been slim me set. Het haar WEER niet on de klant . Heel vervelend. alle kaartjes verdwijnen in het vierkante archief.
V&D doe is goeie aktie.